top of page
Tagi:

Kołdra z naturalnego pierza a Alergia


Michalina&Magdalena RECENZJE

Jak prawdopodobnie większość z nas, wychowałam się w czasach gdzie kołdry z kaczego i gęsiego pierza (pierzyny), gościły w każdym domu. Bardzo szybko okazało się, że tego typu posłanie wywołuje u mnie odczyny alergiczne takie jak: zaczerwienienie skóry, opuchlizna oczu, wysypka itp. Podczas gdy moje siostry chwaliły sobie naturalne, miękkie poduszki, ja musiałam zadowolić się anilaną i poliestrem.


Mimo iż z rodzinnego domu wyprowadziłam się już kilka lat temu, nawyk kupowania kołder syntetycznych pozostał. Wyjeżdżając na wakacje, zwykle byłam zbyt zaaferowana wszystkim w okół mnie, aby zwracać uwagę na kołdry pod którymi śpię.


Przełom nastąpił, gdy wróciłam z wyjazdu służbowego, na którym trzy noce z rzędu spędziłam sama w pokoju, w eleganckim hotelu. Wyspałam się doskonale, nie zdając sobie jeszcze sprawy z tego, że noc spędziłam w pierzu. Po powrocie do domu, wystarczył rzut oka na moje posłanie, aby bez ściągania butów zawrócić do drzwi i pognać po 'porządną' kołdrę.


Obiegłam trzy różne sklepy, wybierałam, przebierałam, aby wreszcie trafić na perełkę i to mocno przecenioną. Dokładnie zapoznałam się z opisem na opakowaniu, który informował między innymi o tym, że kołdra mimo iż zrobiona w 100% z naturalnego pierza z gęsi, jest hipoalergiczna. Postanowiłam ją przetestować. Kolejna noc była równie odświeżająca jak te spędzone w hotelu i nie zaobserwowałam żadnych objawów alergii. Znalazłam kołdrę doskonałą. Jestem szczęśliwą posiadaczką kołdry Surrey Down już od ponad miesiąca.


Trudno uwierzyć, że przez tyle lat męczyłam się z syntetycznymi, nie oddychającymi, szybko zużywającymi się kołdrami i nie wiedziałam jak bardzo technologia w tej dziedzinie poszła do przodu. Cały sekret polega na dokładnym oczyszczeniu, oraz szczelnym umiejscowieniu pierza w nieprzesuwających się segmentach. Zapobiega to przesuwaniu się materiału i wydostawania się 'kurzu'. Bardzo lubię również jej szeleszczenie, dokładnie takie samo jak w przypadku kołdry hotelowej. Produkt można prać w pralce, czego jeszcze nie próbowałam. Zamieszczam zdjęcia opakowania, (kołdrę przywiozłam na rowerze, stąd zagniecenia).

Surrey Down Kołdra

Surrey Down Kołdra

Surrey Down Kołdra

bottom of page