top of page
Tagi:

Aplikacja Water Drink Reminder do nauki prawidłowego nawadniania organizmu


Water Drink Reminder

Nie od dziś wiadomo, ze aby nasz organizm funkcjonował prawidłowo, należy pić dużo czystej wody. Jest ona nieodzownym elementem każdej zdrowej i zbilansowanej diety. O dobroczynnym wpływie tego eliksiru pisać nie zamierzam, ponieważ informacje na ten temat są powszechnie dostępne.


Niestety, przeciętny człowiek wypija znacznie mniej wody niż powinien, często zastępując ją gazowanymi napojami, kawami, herbatami i słodkimi sokami. Jest to spowodowane tym, że większość z nas nie odczuwa pragnienia wtedy kiedy organizm potrzebuje płynów, a dopiero wtedy kiedy jest już mocno odwodniony. Zle nawyki nawadniania organizmu mogą być niebezpieczne dla zdrowia życia!


Gdy nasz metabolizm jest rozregulowany, możemy nie być głodni przez 12 godzin, po to żeby potem wpaść w ‘szał’ jedzenia. Z piciem jest bardzo podobnie: ponieważ nie pijemy regularnie, nasz organizm nie odczuwa pragnienia. ‘The European Food Safety Authority’, mężczyznom zaleca spożycie, nie mniej niż 2l wody dziennie a kobietom nie mniej niż 1.6l.


Wielu ludzi żyje w mylnym przekonaniu, ze wodę można czymś zastąpić. Mam złą wiadomość: wszystko inne co pijemy na co dzień, dochodzi dodatkowo do w/w 2l czy 1.6l... W efekcie możemy spożywać nawet 4-5l płynów na dzień! Przyzwyczajenie swojego ciała do niezbędnej mu ilości napojów nie jest ani łatwe ani przyjemne. Bardzo trudno pamiętać o regularnym piciu wody. Należy zaopatrzyć się także w poręczne pojemniki (karafki w pracy, na stole w domu, butelki podróżne itd.), które musimy nosić ze sobą wszędzie. Bezsprzecznie jednak najmniej komfortowym elementem calej operacji jest bieganie do łazienki co 5 minut.


Do picia odpowiedniej ilości wody przyzwyczajałam się tygodniami! Wszystko zaczęło się 4 lata temu, kiedy postanowiłam trochę schudnąć. Ci którzy śledzą mój blog wiedza, że schudłam tyle ile zaplanowałam i wagę trzymam do dziś. Nieodzownym elementem mojej jak i każdej diety było m.in ustabilizowanie ilości spożywanych płynów.


Bardzo pomocna dla mnie okazała się darmowa aplikacji na Android ‘Water Drink Reminder’ . Po wprowadzeniu swojej wagi, oraz godzin wstawania i pójścia spać, pozostaje dodać odpowiedni pojemnik na wodę i po prostu pic! Aplikacja jest częściowo wadliwa ponieważ zakłada, ze inne napoje poza woda wliczają się w dzienne zapotrzebowanie na wodę. Jest to oczywiście głupota, ponieważ w takiej konfiguracji wielu z nas walnęło by sobie 3-4 piwka i dzienne zapotrzebowanie z głowy. Tutaj kluczowym jest rozróżnienie ,wody’ i ‚innych płynów’. Standardowo aplikacja przypomina nam o piciu co godzinę, ale możemy ustawić swoje interwały. Program nastraja nasz organizm do prawidłowego ‘zgłaszania’ pragnienia. Po kilku tygodniach, gdy aplikacja zacznie nas denerwować i odinstalujemy ja, okaże się ze sami sięgamy po picie raz na godzinę lub częściej bo po prostu chce nam się pić !


Update: Właśnie przeczytałam, że aplikacja została wyróżniona przez Google Play jako numer 1 w 30 krajach w kategorii 'zdrowie', w kolejnych 90 krajach znajduje się w pierwszej piątce.

Edit: Aplikacja nie jest już dostępna ale w tej chwili jest ich jak grzybów po deszczu - schemat ten sam więc każdy znajdzie coś dla siebie.






bottom of page